Moneywell logo

Petice Zrušme komunisty

zavis.mysteria.cz

NoName, © 2005
Ubytování velkých skupinChata StrmilovChata Jižní ČechyChata u rybníkaPenzion Česká KanadaKomorníkUbytování v České KanaděUbytování StrmilovPenzion Jižní ČechyChata Česká KanadaKomorníkRybařeníKunžak

téma * Za velkou louží III.
Vydáno dne 21. 06. 2005 (458 přečtení)

Pátek je malá sobota. To se ctí i tady. Kdo může, utíká už ve dvě domů. Neexistuje tady totiž pracovní doba, prostě každý dělá tak, aby měl hotové to, co má mít. Za jak dlouho to bude, záleží jen na něm. Když dopoledne potřebuje navštívit nemocnou manželku v nemocnici, nemusí se nikoho ptát.

17.6.

Konečně můžeme oslnit v čistém oblečení. Ráno balíme do batohů věci na páteční výlet. Pojedeme na "Boundary Water", což je jezernatá oblast na severu Minnesoty při hranicích s Kanadou. Z práce vyrážíme totiž přímo, abychom neztratili drahocenný čas, neboť cesta má trvat asi 5 hodin. V práci vše probíhalo normálně, až na můj nepovedený oběd. Opět jsme si vzal to první, co bylo po ruce - vypadalo to jako nějaké závitky, tak jsme to vzal s očekáváním zabaleného masa. Ale ouvej, všechno to bylo zeleninové. Nějak mi to nesedlo, protože až do večera jsem ten oběd pořád cítil. Ve čtyři odpoledne jsme vyrazili na sever. Po prokličkování se Minneapolis najíždíme na dálnici vedoucí na Duluth a konstantní rychlostí se v pěti lidech v autě za neustálého okukování okolními auty suneme rychlostí 60mph vpřed. Pro řidiče je cesta hodně únavná, protože rychlost je konstantní, většinou se jede na tempomat, jet rychleji máme strach kvůli pokutám a silnice je spíše rovná jak se zatáčkami. Po asi 2 a půl hodinách jízdy zastavujeme u fast foodu Mama's, což jsou řecké speciality - pita a gyros. Obsluhuje nás typický tlustý prodavač, cpeme se gyrosem a pitou. Zjišťuji, že místo fakt pravého kuřecího masa jsem dostal pěkný lisovaný prefabrikát. Tzaziky mi tečou po bradě, zalívám to litrem koly, to je teda labůžo.

Nastává humorný okamžik, protože jsem byl vylosovaný jako řidič. Tak jdu poprvé zkusit řídit 3litrové auto s automatickou převodovkou. Z těch písmen napsaných na "řadící" páce sedí v češtině akorát P=Parkování a D=Dopředu. Tedy na P se nastartuje a drží se brzda. Člověk znalý manuálních vymožeností samozřejmě stoupne na brzdu levou nohou, protože spojka jaksi chybí a potom pravou mačká plyn, protože chce vyjet. A ono se to různě cuká. Pak taky přechod z vycouvání na dopřednou jízdu je samozřejmě v normálních autech doprovázen přeřazením "šaltrpáky" sem tam podle typu auta, tady se pouze přesune páka dozadu, žádný kvedlání. Je to holt složitý.

Už jsem se rozjel, jedeme po dálnici, tak zkouším tempomat. Pravděpodobně ho většina řidičů používá, protože rychlost na dálnici je víceméně konstantní. Řízení se stává velmi nudnou záležitostí, protože zatáčku aby člověk pohledal, rychlost drží tempomat a funkce řidiče se scvrkává na kroutiče volantem. Nic moc. Hlavně že mi do toho ještě zbytek auta kecá a otravuje mě stupidními dotazy a šahá na klimatizaci.

Dojeli jsme do Ely - tedy hraničního městečka, kde si asi zítra půjčíme loď, koupíme lístky na vstup do rezervace a 2 dny budeme v "divočině" - jak tady říkají.

Asi 6 mil za městečkem je kemp, naprosto automatický - u nástěnky vyplníte lístek, hodíte tam nějaký doláče a můžete jít stanovat. Tak jsme to i učinili. Protože jsme si po cestě nekoupili žádný pivo, rozhodujeme se jít spát, ač je teprve kolem 9 hodin večer. Při vybalování batohů zjišťujeme, zvláště já, že ranní hektické balení má za následek několik nepříjemností. Tak zaprvé nemám kraťasy. Taktéž jsem si nevzal krém na opalování. Hlavně že mám troje boty. Nemám žádný sladkosti. Brr. K večeři máme burákové máslo. Není to sice žádný zázrak, dávám si tři krajíce nasládlého chleba a s pocitem dobré večeře ulehám do stanu spolu s dalšími nocležníky W a PR. Následuje klasická chlapská větrná přestřelka a soutěž o to, kdo usne dřív. Protože kdo usne dřív, ten nebude muset poslouchat chrápání ostatních.

Obloha je jasná, na nebi svítí plno hvězdiček - jsou krásně vidět, protože na stanu nemáme tropiko, ale jen vnitřek kvůli komárům. Opravdu by to mohla být děsná romantika, nebýt těch dvou expertů funících vedle mě :-)

Související články:
Za velkou louží VIII. (01.07.2005)
Za velkou louží VII. (29.06.2005)
Za velkou louží VI. (25.06.2005)
Za velkou louží V. (23.06.2005)
Za velkou louží IV. (22.06.2005)
Za velkou louží II. (20.06.2005)
Za velkou louží I. (16.06.2005)

[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

( Celý článek | Autor: administrator | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

Co je nového
18.12.2008: Farma 2008
Vzhledem celosvětové ekonomické krizi a k režimu COST CONTROL nám chlebodárce odmítl zaplatit společný vánoční večírek. Přenesl náklady, jak se říká, na odběratele. Výborně. Takže si ho holt zaplatíme sami. Doufám, že se z toho nestane pravidlo. Tedy 18.12.2008 sraz v 17 na Farmě v Obřanech. A nebo jinde, to se ještě uvidí.

Tento web byl vytvořen pomocí redakčního systému phpRS.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.